VEŠTINE ZA CEO ŽIVOT
ONO KAD UČIŠ, A NI NE ZNAŠ DA UČIŠ
Provesti deo školskog raspusta na nekom od kampova je idealna kombinacija zabave i korisno iskorišćenog slobodnog vremena.
Usavršavanje jezičkih veština je najčešći motiv prijavljivanja na kampove i/ili kurseve jezika, a dobiti su višestruke. Za samo par sedmica provedenih na kampu, steknu se dragocene veštine. Te veštine kasnije neminovno koristimo u različitim aktivnostima, obrazovnim i profesionalnim/radnim kontekstima.
Već sama priprema i polazak na put su izazov koji se pred mladu osobu postavlja. Mnogi naši polaznici prvi put lete avionom, idu samostalno u inostranstvo, a vraćaju se puni utisaka i sa bogatim iskustvom.
Situacije kao što su pomeranje leta, prolazak pasoške kontrole, izgubljen kofer i slične mogu izazvati stres i nelagodu. Takođe mogu biti i prilika za iskustveno učenje. Nema većeg zadovljstva od spoznaje „Ja mogu sam/a.“
„Nešto se desilo i niko me nije sačekao na stanici, pa sam…“. Doživljaj uspeha kada se dođe na odredište nakon samostalno pronađenog rešenja dugo se prepričava kao anegdota. Malo ko prepoznaje zapravo značaj takvog iskustva u razvoju veština za ceo život.
Ostati smiren, potražiti stajalište i/ili odgovarajuću liniju gradskog prevoza, kupiti kartu, iznajmiti bicikl, snaći se uz pomoć mape, zaustaviti prolaznika i zamoliti za pomoć i tome slično. To su veštine kojima nas ne uče u školama.
Smeštaj u kampusu ili studentskoj rezidenciji može da liči na smeštaj u studentskim domovima, ali je svakako drugačiji od komfornih hotela sa više zvezdica. Jedinstveno iskustvo deljenja prostora sa vršnjacima iz čitavog sveta otvara nove mogućnosti za učenje o sebi, svojim navikama i očekivanjima u odnosu na druge. Takvim iskustvom razvijaju se poštovanje i uvažavanje različitosti i individualnosti. Usvaja se znanje o drugačijim kulturama od one iz koje potičemo. Proširuje se svest i razumevanje tuđih potreba i vrednosti.
Pored nastave organizovane po svim savremenim principima učenja i rada u jednom multikulturalnom kontekstu, kampovi za mlade su osmišljeni tako da polaznici imaju i čitav niz dodatnih aktivnosti. Oni kroz igru i zabavu stiču znanja i razvijaju socijalne i veštine komunikacije sa drugima.
Nezaboravno iskustvo sa vršnjacima iz čitavog sveta, deljenje iskustava i upoznavanje različitih kultura, iskustveno učenje, grupne aktivnosti, vršnjačka razmena, timski rad, demonstracije veština. To su prilike koje podstiču mlade da postavljaju pitanja. Da tragaju za odgovorima, formiraju mrežu novih poznanika i prijatelja i svim time bogate svoje iskustvo. Da proširuju znanja i razvijaju čitav niz različitih veština.
Saznanje da učenje može biti zadovoljstvo i uživanje kod nekih polaznika čak i izmeni stav prema obrazovanju uopšte. Možda otvore sebi nove perspektive za dalje obrazovne puteve.
Ohrabriti mlade da se upuste u nove avanture i da uživaju u zabavnim i uzbudljivim načinima učenja najbolje je ulaganje u njihov budući razvoj. Mnoge veštine koje se razviju na ovakav način nikada se ne bi naučile u formalnom obrazovnom kontekstu, a sa njima veća je verovatnoća dostizanja profesionalne izvrsnosti i uspešnosti jednog dana.